Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 3/2012 | 1 (1) |
Henkilöstön kehittämispalvelut-liikelaitoksen jk |
|
| |
|
| Tj/4 | |
| 22.05.2012 |
| |
|
|
|
§ 15
Lausunto tarkastuslautakunnalle arviointikertomuksesta 2011
HEL 2012-005554 T 00 03 00
Päätös
Oiva Akatemian johtokunta päätti antaa arviointikertomuksesta 2011 tarkastuslautakunnalle seuraavaan lausunnon:
kohta 1.6. Tilintarkastuksen johdosta annettujen suositusten edellyttämät toimenpiteet
Oiva Akatemian palvelujen tavoitteena on viedä strategianohjelmassa linjattuja asioita ja toimenpiteitä käytäntöön.
Oiva Akatemia yhtyy tarkastuslautakunnan toteamuksiin ja toimenpide-ehdotuksiin.
Oiva Akatemia on toiminut vuonna 2011 tietotekniikkaosaston kumppanina tietotekniikkaohjeistuksen jalkauttamisessa virastoihin ja liikelaitoksiin. Toiminta jatkuu suositusten mukaisesti vuonna 2012.
kohta 4.1.5. Työhyvinvointi
Oiva Akatemia tuottaa työhyvinvointiin liittyvää koulutusta yhteistyössä henkilöstökeskuksen kanssa Helsingin kaupungin henkilöstölle tarkastuslautakunnan toteamuksen mukaisesti. Edelleen Oiva Akatemia toteaa, että työhyvinvoinnin kehittämisessä ja toimenpiteiden suunnittelussa tulee ottaa huomioon myös kustannusnäkökulma. Työhyvinvoinnin toimenpiteillä vaikutetaan suoraan henkilöstökustannuksiin.
kohta 4.7.2. Asiantuntijapalveluiden osto
Oiva Akatemia kannattaa yhteistyön lisäämistä asiantuntijapalveluiden ostoissa, laatutekijöiden ja -kriteerien määrittelyssä sekä kannattaa kokonaistaloudellista ajattelua.
Oiva Akatemia edistää valmennuksilla ja koulutuksilla poikkihallinnollisuutta ja kouluttaa kaupungin hankintoja tekevää henkilöstöä.
Oiva Akatemia toteaa, että kehitteillä oleva kaupunkitasoinen sopimustenhallintajärjestelmä tulee tehostamaan hallintokuntien tekemiä hankintoja.
Esittelijä
toimitusjohtaja
Mirja Heiskari
Lisätiedot
Mirja Heiskari, toimitusjohtaja, puhelin: 310 43350
mirja.heiskari(a)hel.fi
Päätösehdotus
Oiva Akatemian johtokunta päättänee antaa arviointikertomuksesta 2011 tarkastuslautakunnalle seuraavaan lausunnon:
kohta 1.6. Tilintarkastuksen johdosta annettujen suositusten edellyttämät toimenpiteet
Oiva Akatemian palvelujen tavoitteena on viedä strategianohjelmassa linjattuja asioita ja toimenpiteitä käytäntöön.
Oiva Akatemia yhtyy tarkastuslautakunnan toteamuksiin ja toimenpide-ehdotuksiin.
Oiva Akatemia on toiminut vuonna 2011 tietotekniikkaosaston kumppanina tietotekniikkaohjeistuksen jalkauttamisessa virastoihin ja liikelaitoksiin. Toiminta jatkuu suositusten mukaisesti vuonna 2012.
kohta 4.1.5. Työhyvinvointi
Oiva Akatemia tuottaa työhyvinvointiin liittyvää koulutusta yhteistyössä henkilöstökeskuksen kanssa Helsingin kaupungin henkilöstölle tarkastuslautakunnan toteamuksen mukaisesti. Edelleen Oiva Akatemia toteaa, että työhyvinvoinnin kehittämisessä ja toimenpiteiden suunnittelussa tulee ottaa huomioon myös kustannusnäkökulma. Työhyvinvoinnin toimenpiteillä vaikutetaan suoraan henkilöstökustannuksiin.
kohta 4.7.2. Asiantuntijapalveluiden osto
Oiva Akatemia kannattaa yhteistyön lisäämistä asiantuntijapalveluiden ostoissa, laatutekijöiden ja -kriteerien määrittelyssä sekä kannattaa kokonaistaloudellista ajattelua.
Oiva Akatemia edistää valmennuksilla ja koulutuksilla poikkihallinnollisuutta ja kouluttaa kaupungin hankintoja tekevää henkilöstöä.
Oiva Akatemia toteaa, että kehitteillä oleva kaupunkitasoinen sopimustenhallintajärjestelmä tulee tehostamaan hallintokuntien tekemiä hankintoja.
Esittelijä
toimitusjohtaja
Mirja Heiskari
Lisätiedot
Mirja Heiskari, toimitusjohtaja, puhelin: 310 43350
mirja.heiskari(a)hel.fi
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 1200 | Siltasaarenkatu 18-20 C | +358 9 310 | 0201256-6 |
|
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alv.nro |
oiva@hel.fi | http://www.hel.fi/oiva | +358 9 310 28451 |
|
|
|
|