Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

3/2012

1 (1)

Henkilöstön kehittämispalvelut-liikelaitoksen jk

 

 

 

 

Tj/4

 

22.05.2012

 

 

 

 

 

 

§ 15

Lausunto tarkastuslautakunnalle arviointikertomuksesta 2011

HEL 2012-005554 T 00 03 00

Päätös

Oiva Akatemian johtokunta päätti antaa arviointikertomuksesta 2011 tarkastuslautakunnalle seuraavaan lausunnon:

kohta 1.6. Tilintarkastuksen johdosta annettujen suositusten edellyttämät toimenpiteet

Oiva Akatemian palvelujen tavoitteena on viedä strategianohjelmassa linjattuja asioita ja toimenpiteitä käytäntöön. 

Oiva Akatemia yhtyy tarkastuslautakunnan toteamuksiin ja toimenpide-ehdotuksiin.

Oiva Akatemia on toiminut vuonna 2011 tietotekniikkaosaston kumppanina tietotekniikkaohjeistuksen jalkauttamisessa virastoihin ja liikelaitoksiin. Toiminta jatkuu suositusten mukaisesti vuonna 2012.

kohta 4.1.5. Työhyvinvointi

Oiva Akatemia tuottaa työhyvinvointiin liittyvää koulutusta yhteistyössä henkilöstökeskuksen kanssa Helsingin kaupungin henkilöstölle tarkastuslautakunnan toteamuksen mukaisesti. Edelleen Oiva Akatemia toteaa, että työhyvinvoinnin kehittämisessä ja toimenpiteiden suunnittelussa tulee ottaa huomioon myös kustannusnäkökulma. Työhyvinvoinnin toimenpiteillä vaikutetaan suoraan henkilöstökustannuksiin.


kohta 4.7.2. Asiantuntijapalveluiden osto


Oiva Akatemia kannattaa yhteistyön lisäämistä asiantuntijapalveluiden ostoissa, laatutekijöiden ja -kriteerien määrittelyssä sekä kannattaa kokonaistaloudellista ajattelua.

Oiva Akatemia edistää valmennuksilla ja koulutuksilla poikkihallinnollisuutta ja kouluttaa kaupungin hankintoja tekevää henkilöstöä. 

Oiva Akatemia toteaa, että kehitteillä oleva kaupunkitasoinen sopimustenhallintajärjestelmä tulee tehostamaan hallintokuntien tekemiä hankintoja.

 

Esittelijä

toimitusjohtaja

Mirja Heiskari

Lisätiedot

Mirja Heiskari, toimitusjohtaja, puhelin: 310 43350

mirja.heiskari(a)hel.fi

Päätösehdotus

Oiva Akatemian johtokunta päättänee antaa arviointikertomuksesta 2011 tarkastuslautakunnalle seuraavaan lausunnon:

kohta 1.6. Tilintarkastuksen johdosta annettujen suositusten edellyttämät toimenpiteet

Oiva Akatemian palvelujen tavoitteena on viedä strategianohjelmassa linjattuja asioita ja toimenpiteitä käytäntöön. 

Oiva Akatemia yhtyy tarkastuslautakunnan toteamuksiin ja toimenpide-ehdotuksiin.

Oiva Akatemia on toiminut vuonna 2011 tietotekniikkaosaston kumppanina tietotekniikkaohjeistuksen jalkauttamisessa virastoihin ja liikelaitoksiin. Toiminta jatkuu suositusten mukaisesti vuonna 2012.

kohta 4.1.5. Työhyvinvointi

Oiva Akatemia tuottaa työhyvinvointiin liittyvää koulutusta yhteistyössä henkilöstökeskuksen kanssa Helsingin kaupungin henkilöstölle tarkastuslautakunnan toteamuksen mukaisesti. Edelleen Oiva Akatemia toteaa, että työhyvinvoinnin kehittämisessä ja toimenpiteiden suunnittelussa tulee ottaa huomioon myös kustannusnäkökulma. Työhyvinvoinnin toimenpiteillä vaikutetaan suoraan henkilöstökustannuksiin.


kohta 4.7.2. Asiantuntijapalveluiden osto


Oiva Akatemia kannattaa yhteistyön lisäämistä asiantuntijapalveluiden ostoissa, laatutekijöiden ja -kriteerien määrittelyssä sekä kannattaa kokonaistaloudellista ajattelua.

Oiva Akatemia edistää valmennuksilla ja koulutuksilla poikkihallinnollisuutta ja kouluttaa kaupungin hankintoja tekevää henkilöstöä. 

Oiva Akatemia toteaa, että kehitteillä oleva kaupunkitasoinen sopimustenhallintajärjestelmä tulee tehostamaan hallintokuntien tekemiä hankintoja.

 

Esittelijä

toimitusjohtaja

Mirja Heiskari

Lisätiedot

Mirja Heiskari, toimitusjohtaja, puhelin: 310 43350

mirja.heiskari(a)hel.fi

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 1200

Siltasaarenkatu 18-20 C

+358 9 310

0201256-6

 

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 53

Faksi

 

Alv.nro

oiva@hel.fi

http://www.hel.fi/oiva

+358 9 310 28451