Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 19/2015 |
|
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) |
|
| |
|
|
| |
| 20.10.2015 |
| |
|
|
| |
|
|
|
Kokousaika | Tiistai 20.10.2015 kello 16:30 - 18:00 |
|
|
Kokouspaikka | Toinen linja 7 A, 4. krs. |
Läsnä
Jäsenet
Rantanen, Tuomas | puheenjohtaja |
Simonen, Riina | varapuheenjohtaja |
Kokkila, Kimmo |
|
Kälviä, Kari |
|
Lehtinen, Ari |
|
Oka, Sakari | poistui 17:30, poissa 178§, 179§ |
Syrjälä, Marjaana |
|
Tamminen, Lilja |
|
Vepsä, Sinikka |
|
Muut
Hölttä, Tapio | metroliikennejohtaja |
Judström, Yrjö | hallintojohtaja |
Lehmuskoski, Ville | toimitusjohtaja |
Lähdetie, Artturi | vs. yksikön johtaja |
Maunuksela, Elina | viestintäpäällikkö |
Puheenjohtaja
Rantanen, Tuomas | puheenjohtaja |
Esittelijät
Ville Lehmuskoski | toimitusjohtaja |
Artturi Lähdetie | vs. yksikön johtaja |
Yrjö Judström | hallintojohtaja |
Pöytäkirjanpitäjä
Yrjö Judström | hallintojohtaja |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 1400 | Toinen linja 7 A | +358 9 310 1071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alvnro |
hkl@hel.fi | www.hkl.fi | +358 9 310 35051 |
| FI02012566 |
|
|
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 19/2015 |
|
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) |
|
| |
|
|
| |
| 20.10.2015 |
| |
|
|
| |
|
|
|
§ | Asia |
|
177 | Tj/1 | Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen sekä pöytäkirjan tarkastajien valinta |
178 | Infraj/1 | Kaupunkipyöräjärjestelmän hankinta |
179 | Haj/1 | Tämän kokouksen päätösten täytäntöönpano |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 1400 | Toinen linja 7 A | +358 9 310 1071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alvnro |
hkl@hel.fi | www.hkl.fi | +358 9 310 35051 |
| FI02012566 |
|
|
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 19/2015 | (13) |
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) |
|
| |
|
| Tj/1 | |
| 20.10.2015 |
| |
|
|
| |
|
|
|
§ 177
Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen sekä pöytäkirjan tarkastajien valinta
Päätös
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) päätti todeta kokouksen laillisesti koolle kutsutuksi ja päätösvaltaiseksi. Samalla liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) päätti valita pöytäkirjantarkastajiksi jäsenet Kälviän ja Kokkilan sekä varatarkastajiksi jäsenet Lehtisen ja Tammisen.
Merkittiin, että kokouksen alussa HKL:n uuden organisaation päällikkötason vastuuhenkilöt esittäytyivät johtokunnalle.
Esittelijä
toimitusjohtaja
Ville Lehmuskoski
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Päätösehdotus
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Esittelijä
toimitusjohtaja
Ville Lehmuskoski
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 1400 | Toinen linja 7 A | +358 9 310 1071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alvnro |
hkl@hel.fi | www.hkl.fi | +358 9 310 35051 |
| FI02012566 |
|
|
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 19/2015 | (13) |
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) |
|
| |
|
| Infraj/1 | |
| 20.10.2015 |
| |
|
|
| |
|
|
|
§ 178
Kaupunkipyöräjärjestelmän hankinta
HEL 2014-003639 T 00 01 04 00
Päätös
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) päätti oikeuttaa liikennelaitoksen hankkimaan kaupunkipyöräjärjestelmän laitteineen ja ylläpitoineen kymmeneksi (10) vuodeksi kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneeltä konsortiolta Moventia & Smoove SAS (Clear Channel Suomi Oy sekä Helkama Velox Oy) yhteensä enintään 12.950.000 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Lisäksi johtokunta päätti oikeuttaa liikennelaitoksen tilaamaan hankintaan lisä- ja muutostöitä enintään kymmenellä (10) prosentilla hankinnan toimittajalle maksettavasta kokonaisarvosta eli 1.295.000 eurosta (ilman alv) niin, että hankinnan kokonaisarvo voi näin olla yhteensä enintään 14.245.000 euroa (ilman alv).
Johtokunta merkitsi tiedoksi, että kaupunkipyöräjärjestelmästä tullaan saamaan myös käyttömaksuja, jotka tulevat HKL:lle ja että hankesuunnitelmassa on arvioitu, että näiden käyttömaksujen kokonaismäärä tulisi olemaan 220 000 – 640 000 euroa (ilman alv) vuodessa.
Johtokunta päätti myös, että päätöksen mukaisen sopimuksen tekeminen edellyttää vielä, että HKL varmistaa, että hankkeelle saadaan riittävä budjettirahoitus vuodesta 2016 alkaen.
Käsittely
Esittelijän lisäsi päätösehdotuksen viimeiseksi kappaleeksi seuraavan uuden kappaleen: "Johtokunta päättää myös, että päätöksen mukaisen sopimuksen tekeminen edellyttää vielä, että HKL varmistaa, että hankkeelle saadaan riittävä budjettirahoitus vuodesta 2016 alkaen."
Esittelijä
yksikön johtaja
Juha Saarikoski
Lisätiedot
Samuli Mäkinen, projekti-insinööri, puhelin: 310 35753
samuli.makinen(a)hel.fi
Artturi Lähdetie, kehittämispäällikkö, puhelin: 310 35245
artturi.lahdetie(a)hel.fi
Ville Lehmuskoski, toimitusjohtaja, puhelin: 310 35091
ville.lehmuskoski(a)hel.fi
Liitteet
1 | 44H14 Kaupunkipyörät_tarjousten_vertailutaulukko.pdf |
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, HKL-liikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Tarjoajat | Esitysteksti |
Päätösehdotus
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) päättää oikeuttaa liikennelaitoksen hankkimaan kaupunkipyöräjärjestelmän laitteineen ja ylläpitoineen kymmeneksi (10) vuodeksi kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneeltä konsortiolta Moventia & Smoove SAS (Clear Channel Suomi Oy sekä Helkama Velox Oy) yhteensä enintään 12.950.000 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Lisäksi johtokunta päättää oikeuttaa liikennelaitoksen tilaamaan hankintaan lisä- ja muutostöitä enintään kymmenellä (10) prosentilla hankinnan toimittajalle maksettavasta kokonaisarvosta eli 1.295.000 eurosta (ilman alv) niin, että hankinnan kokonaisarvo voi näin olla yhteensä enintään 14.245.000 euroa (ilman alv).
Johtokunta merkitsee tiedoksi, että kaupunkipyöräjärjestelmästä tullaan saamaan myös käyttömaksuja, jotka tulevat HKL:lle ja että hankesuunnitelmassa on arvioitu, että näiden käyttömaksujen kokonaismäärä tulisi olemaan 220 000 – 640 000 euroa (ilman alv) vuodessa.
Esittelijän perustelut
Hankinta perustuu tarjouskilpailuun 44H/14, jossa konsortion Moventia & Smoove SAS (Clear Channel Suomi Oy sekä Helkama Velox Oy) tarjous oli kokonaistaloudellisesti edullisin.
Hankinnan kulku
Liikennelaitoksen johtokunta on hyväksynyt kaupunkipyöräjärjestelmän hankesuunnitelman 11.9.2014 niin, että ko. järjestelmän ja ylläpidon ennakoitu kokonaisarvo kymmeneksi (10) vuodeksi on yhteensä 20.000.000,00 euroa ilman arvonlisäveroa.
HKL on käynnistänyt kaupunkipyöräjärjestelmän hankinnan hankesuunnitelman mukaisesti ja hankinta on edennyt seuraavassa kuvatulla tavalla.
29.10.2014 pidettiin vapaa tiedotustilaisuus kiinnostuneille tarjoajille.
Hankintailmoitus on julkaistu Hilma-ilmoituskanavassa 19.11.2014 numerolla 2014–029079. Hankintamenettelynä on käytetty neuvottelumenettelyä. Osallistumishakemuksia saapui yhteensä seitsemän (7) kappaletta. Osallistumishakemukset avattiin 10.12.2014.
HKL käsitteli osallistumishakemukset ja valitsi osallistumispyynnön periaatteiden mukaisesti alustavaan tarjouskilpailuun viisi (5) valintaperusteet parhaiten täyttävää kaupunkipyöräjärjestelmän toimittajaa jotka olivat
- Clear Channel Suomi Oy
- Gobike A/S
- Nevia Oy
- Moventia & Smoove SAS (konsortio)
- Tracetel SA, Suomen kaupunkiautot Oy, Unicom Consulting Oy (konsortio).
HKL lähetti em. yrityksille neuvottelukutsut sekä alustavan tarjouspyynnön (44H/14) liitteineen. Tarjouspyynnössä pyydettiin alustavia tarjouksia 8.6.2015 mennessä.
Hankintayksikkö vastaanotti hyväksytysti alustavan tarjouksen seuraavilta yrityksiltä:
- Gobike A/S
- Nevia Oy
- Moventia & Smoove SAS (konsortio)
- Tracetel SA, Suomen kaupunkiautot Oy, Unicom Consulting Oy (konsortio)
Hyväksyttyjen osallistujien kesken käytiin kahdet neuvottelut kunkin kanssa, alustavien tarjousten pohjalta, lopullisen tarjouspyynnön täydentämiseksi. Jokaisen tarjoajan kanssa pidettiin yksi kolmen tunnin neuvottelu kesäkuussa 5.- 7.6.2015 ja toinen kahden tunnin neuvottelu elokuussa 15.–17.8.2015.
Neuvotteluvaiheen jälkeen edellä mainituille neljälle (4) yritykselle ja konsortiolle lähetettiin lopullinen tarjouspyyntö. Tarjousaikaa pidennettiin tarjoajien pyynnöstä kahdella viikolla ja kysymysten esittämiseen annettiin viikko lisäaikaa. Hankintayksikkö vastaanotti 28.9.2015 kolme (3) lopullista tarjousta seuraavilta yrityksiltä tai konsortioilta
- Nevia Oy (alihankkijana Nextbike GmbH)
- Moventia & Smoove SAS (konsortio, jonka lopullisessa tarjouksessa mukana myös Clear Channel Suomi Oy sekä Helkama Velox Oy)
- Tracetel SA, Suomen kaupunkiautot Oy, Unicom Consulting Oy (konsortio)
Tarjousten tarjouspyynnön kelpoisuusehtojen tarkistuksen yhteydessä todettiin, että kaikki saapuneet tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.
Toimittajan valintaperusteet
Tarjoukset, vertailtiin tarjouspyynnön mukaisesti käyttäen ratkaisuperusteena kokonaistaloudellista edullisuutta seuraavasti:
Sadasta pisteestä annettiin hinnasta enintään 60 ja laadusta enintään 40. Vertailussa halvin tarjous sai 60 pistettä. Muut tarjoukset pisteytettiin kaavalla: halvin hinta / vertailtava hinta x 60.
Laatu, enintään 40 pistettä pisteytettiin käyttäjätestauksen sekä laatupisteytyslomakkeen perusteella. Saatuja laatupisteitä verrattiin suhteellisesti suurimpiin laatupisteisiin.
Tarjoajan hinta- ja laatupisteet laskettiin yhteen ja lopullinen vertailu tarjoajien kesken tehtiin kunkin tarjoajan saaman kokonaispistemäärän perusteella.
Tarjoajat saivat vertailupisteitä seuraavasti:
Tarjoaja | Hinta | Laatu |
Moventia & Smoove SAS (konsortio) | 60,00 | 39,59 |
Nevia Oy | 44,43 | 38,09 |
Tracetel SA, Suomen kaupunkiautot Oy, Unicom Consulting Oy (konsortio) | 38,85 | 40,00 |
Esittelijä
yksikön johtaja
Juha Saarikoski
Lisätiedot
Samuli Mäkinen, projekti-insinööri, puhelin: 310 35753
samuli.makinen(a)hel.fi
Artturi Lähdetie, kehittämispäällikkö, puhelin: 310 35245
artturi.lahdetie(a)hel.fi
Ville Lehmuskoski, toimitusjohtaja, puhelin: 310 35091
ville.lehmuskoski(a)hel.fi
Liitteet
1 | 44H14 Kaupunkipyörät_tarjousten_vertailutaulukko.pdf |
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, HKL-liikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Tarjoajat | Esitysteksti |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 1400 | Toinen linja 7 A | +358 9 310 1071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alvnro |
hkl@hel.fi | www.hkl.fi | +358 9 310 35051 |
| FI02012566 |
|
|
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 19/2015 | (13) |
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) |
|
| |
|
| Haj/1 | |
| 20.10.2015 |
| |
|
|
| |
|
|
|
§ 179
Tämän kokouksen päätösten täytäntöönpano
Päätös
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) päätti, että tämän kokouksen päätökset voidaan panna täytäntöön ennen kuin ne ovat saaneet lainvoiman, ellei erikseen toisin ole päätetty tai myöhemmin päätetä.
Esittelijä
hallintojohtaja
Yrjö Judström
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Päätösehdotus
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Esittelijä
hallintojohtaja
Yrjö Judström
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 1400 | Toinen linja 7 A | +358 9 310 1071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alvnro |
hkl@hel.fi | www.hkl.fi | +358 9 310 35051 |
| FI02012566 |
|
|
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 19/2015 | (13) |
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) |
|
| |
|
|
| |
| 20.10.2015 |
| |
|
|
| |
|
|
|
MUUTOKSENHAKUOHJEET
1
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Pöytäkirjan 177 ja 179 §:t.
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 91 §
2
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Pöytäkirjan 178 §.
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta vaatimalla hankintaoikaisua tai tekemällä valituksen markkinaoikeudelle taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Muutoksenhaku markkinaoikeuteen ei estä vaatimasta hankintaoikaisua.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupungin liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
| 00099 HELSINGIN KAUPUNKI |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
| (09) 310 13701 (Kaupunkisuunnittelu- ja kiinteistötoimi) |
| (09) 310 13702 (Rakennus- ja ympäristötoimi) |
| (09) 310 13703 (Sivistystoimi) |
| (09) 310 13704 (Sosiaali- ja terveystoimi) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin oikaisua vaativa haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
VALITUSOSOITUS MARKKINAOIKEUDELLE
Valitusaika
Valitus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Hankintaoikaisun vireilletulo ei vaikuta siihen määräaikaan, jonka kuluessa asianosaisella on oikeus hakea muutosta valittamalla markkinaoikeudelle.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Valitusviranomainen
Valitus tehdään markkinaoikeudelle.
Markkinaoikeuden asiointiosoite on seuraava:
Postiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
| 00520 HELSINKI |
Sähköpostiosoite: | markkinaoikeus@oikeus.fi |
Faksinumero: | 029 56 43314 |
Käyntiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
Puhelinnumero: | 029 56 43300 |
Valituksen muoto ja sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava
- päätös, johon haetaan muutosta
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla muutosta vaaditaan.
Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.
Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Valitukseen on liitettävä
- päätös, johon haetaan muutosta valittamalla, alkuperäisenä tai jäljennöksenä
- todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta
- asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle
Ilmoitus valituksen tekemisestä hankintayksikölle
Valittajan tai hänen edustajansa on ilmoitettava kirjallisesti hankintayksikölle asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Ilmoitus on toimitettava viimeistään silloin, kun hankintaa koskeva valitus toimitetaan markkinaoikeudelle.
Ilmoitus on tehtävä osoitteeseen:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
| 00099 HELSINGIN KAUPUNKI |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
| (09) 310 13701 (Kaupunkisuunnittelu- ja kiinteistötoimi) |
| (09) 310 13702 (Rakennus- ja ympäristötoimi) |
| (09) 310 13703 (Sivistystoimi) |
| (09) 310 13704 (Sosiaali- ja terveystoimi) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Odotusaika
EU-kynnysarvot ylittävien hankintojen osalta hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 21 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Oikeudenkäyntimaksu
Markkinaoikeus perii asian käsittelystä maksua 244 euroa.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL)
|
|
Tuomas Rantanen puheenjohtaja |
|
|
|
Minna Kivioja pöytäkirjanpitäjä |
|
Pöytäkirja tarkastettu
|
|
Ari Lehtinen | Lilja Tamminen |
Asiakirja on sähköisesti allekirjoitettu.
Pöytäkirja on pidetty yleisesti nähtävänä Helsingin kaupungin kirjaamossa (Pohjoisesplanadi 11-13) 13.11.2015.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 1400 | Toinen linja 7 A | +358 9 310 1071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alvnro |
hkl@hel.fi | www.hkl.fi | +358 9 310 35051 |
| FI02012566 |
|
|