Helsingin kaupunki | Esityslista | 11/2019 | 1 (2) |
Liikenneliikelaitoksen johtokunta |
|
| |
|
| Asia/14 | |
| 16.5.2019 |
| |
|
|
| |
|
|
|
14
HKL:n hallinnoimien eräiden kiinteistöjen siivouspalveluiden tilaaminen toiselle optiokaudelle
HEL 2015-006893 T 02 08 02 01
Päätösehdotus
Liikenneliikelaitoksen johtokunta päättää oikeuttaa HKL:n tilaamaan HKL:n hallinnoimien kiinteistöjen (sis. kantametro-asemat, varikot, pääkonttori ja muut kiinteistöt) siivouspalvelut Palmia Oy:ltä toiselle optiokaudelle 1.11.2019 – 31.10.2020 yhteensä enintään 1.493.646,04 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Optiokauden siivouspalveluiden kokonaishinta perustuu Palmia Oy:n siivouspalveluita koskevan sopimuksen ehtojen mukaisesti antamaan tarjouksen optiokaudesta niin, että siinä on huomioitu nykyisen sopimuskauden aikana tulleet uudet kohteet, siivouslaadun nosto Rautatientorin asemalla, Myllypuron alueen kehittymisen vuoksi matkustajamäärän nousu syksyllä 2019 ja työturvallisuuden parantaminen laiturialueen turva-alueella työskenneltäessä.
Optiokauden sopimus on ehdoiltaan alkuperäisen sopimuksen mukainen.
Esittelijän perustelut
Hankinta perustuu HKL:n järjestämään kilpailutukseen 16H/15 HKL:n kiinteistöjen siivouspalveluiden järjestämisestä. Hankintamenettelynä oli erityisalojen hankintalain (349/3007) mukainen avoin menettely, jossa kaikki halukkaat pystyivät jättämään tarjouksen. Hankintailmoitus julkaistiin 15.4.2015 Internet-osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi ja Euroopan unionin julkisten hankintojen TED-tietokannassa http://ted.europa.eu/ 17.4.2015 (132792-2015). Tarjouspyynnössä varattiin mahdollisuus varsinaisen sopimuskauden (1.11.2015 – 31.10.2018) lisäksi tilata siivouspalvelut kahdelle (2) optiokaudelle vuodeksi kerrallaan.
Toisen optiokauden hyödyntäminen on perusteltua, koska nykyisen toimittajan palvelutaso on ollut sopimuksen mukaista ja yhteistyö on sujunut hyvin. HKL on asiantuntemuksellaan arvioinut markkinahintatasoa ja toteaa nykyisten sopimushintojen olevan markkinoiden mukaiset ja siten hyväksyttävällä tasolla.
HKL järjestää seuraavan kilpailutuksen siivouspalveluiden tuotosta syksyllä 2019/talvella 2020.
Aikaisemmat päätökset:
Johtokunnan päätös 115 §, 16.6.2015: Sopimuskauden 1.11.2015 – 31.10.2018 ajaksi enintään 3.397.429,44 euroa (alv 0 %).
Johtokunnan päätös 95 §, 31.5.2018: Optiokauden 1.11.2018 – 31.10.2019 ajaksi enintään 1.327.302,24 euroa (alv 0 %).
HKL:n hallinnoimien eräiden kiinteistöjen siivouspalveluiden hankinnan kokonaishinta on nyt käsittelyssä olevan päätöksen jälkeen enintään 6.218.377,72 euroa (alv 0 %).
Esittelijä
yksikön johtaja
Toni Jurva
Lisätiedot
Satu Rämö, suunnittelija, puhelin: 310 22718
satu.ramo(a)hel.fi
Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 310 34879
eeva.lindroos(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote |
|
Hankinta |
|
Kirjanpito |
|
Sopimussihteeri |
|
Yksiön johtaja |
|
Suunnittelija |
|
Tekninen isännöitsijä |
|
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 53250 | Toinen linja 7 A | 3101071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alv.nro |
hkl@hel.fi | http://hkl.fi | 09655783 |
| FI02012566 |
|
|