Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

2/2017

 

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk

 

 

 

 

 

 

27.04.2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kokousaika

27.04.2017 15:00 - 16:28

 

 

Kokouspaikka

Pakkalantie 30, Vantaa kokoustila 3 krs

Läsnä

Jäsenet

Toijonen, Karita

puheenjohtaja

Mattila, Jukka

 

Suoranta, Anu

 

Vapaasalo, Samuli

 

Yang, Erlin

 

Muut

Koskinen, Anne

yksikönjohtaja
esittelijä

Koskinen, Jenni

johdon assistentti
tiedottaja

Paavola, Risto

tietohallintopäällikkö
pöytäkirjan pitäjä

Sillanpää, Maria

talouspäällikkö
asiantuntija
Läsnä asian §7

Jacobsson, Merja

HR-suunnittelija
asiantuntija
Läsnä asian §10

Puheenjohtaja

Karita Toijonen

6-11 §

Esittelijät

Anne Koskinen

vs toimitusjohtaja
6-11 §

Pöytäkirjanpitäjä

Risto Paavola

tietohallintopäällikkö
6-11 §

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 9500

Läkkisepäntie 23

+358 9 310 2700

0201256-6

800011-396002

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 62

Faksi

 

Alvnro

palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi

http://www.palmia.fi

+358 9 310 27111

 

FI02012566

 

 

 


Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

2/2017

 

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk

 

 

 

 

 

 

27.04.2017

 

 

 

 

 

 

 

 

§

Asia

 

6

Tj/1

Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen sekä pöytäkirjan tarkastajien valinta

7

Tj/2

Palvelukeskus-liikelaitoksen talousarvioennusteet 2017

8

Tj/3

Oikaisuvaatimus Palvelukeskus, paikannusrannekeiden hankinta ja ylläpito päätökseen

9

Tj/4

Palvelukeskuksen  viranhaltijoiden päätösten seuraaminen

10

Tj/5

Ilmoitusasiat

11

Tj/6

Tämän kokouksen päätösten täytäntöönpano

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 9500

Läkkisepäntie 23

+358 9 310 2700

0201256-6

800011-396002

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 62

Faksi

 

Alvnro

palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi

http://www.palmia.fi

+358 9 310 27111

 

FI02012566

 

 

 


Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

2/2017

1 (14)

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk

 

 

 

 

Tj/1

 

27.04.2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 6

Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen sekä pöytäkirjan tarkastajien valinta

Päätös

Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti todeta kokouksen laillisesti koolle kutsutuksi ja päätösvaltaiseksi. Samalla palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti valita pöytäkirjantarkastajiksi jäsenet Vapaasalo Samuli ja Yang Erlin sekä varatarkastajiksi jäsenet Mattila Jukka ja Suoranta Anu.

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

Päätösehdotus

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk päättää todeta kokouksen laillisesti koolle kutsutuksi ja päätösvaltaiseksi. Samalla palvelukeskus-liikelaitoksen jk päättää valita pöytäkirjantarkastajiksi jäsenet      ja      sekä varatarkastajiksi jäsenet      ja      .

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 9500

Läkkisepäntie 23

+358 9 310 2700

0201256-6

800011-396002

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 62

Faksi

 

Alvnro

palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi

http://www.palmia.fi

+358 9 310 27111

 

FI02012566

 

 

 


Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

2/2017

1 (14)

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk

 

 

 

 

Tj/2

 

27.04.2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 7

Palvelukeskus-liikelaitoksen talousarvioennusteet 2017

HEL 2017-004784 T 02 02 01

Päätös

Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti merkitä tiedoksi ja hyväksyä Helsingin kaupungin palvelukeskus-liikelaitoksen vuoden 2017 ennusteen 1/2017.

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Lisätiedot

Maria Sillanpää, talouspäällikkö, puhelin: 310 70004

maria.sillanpaa(a)hel.fi

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

Päätösehdotus

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Esittelijän perustelut

Esityslistan liitteenä on palvelukeskus-liikelaitoksen vuoden 2017 ennuste 1/2017.

Ennusteen 1/2017 mukaan tilikauden ylijäämäksi muodostuu 3,791 milj. euroa, joka on 1,633 milj. eroa alle tulosbudjetin. Kaupunginvaltuuston hyväksymä talousarvion mukainen tilikauden ylijäämä on 3,715 milj. euroa.

Sitovana toiminnallisena tavoitteena on asiakastyytyväisyys 3,5 (asteikolla 1-5). Toteutunut asiakastyytyväisyys mitataan loppuvuoden 2017 aikana.

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Lisätiedot

Maria Sillanpää, talouspäällikkö, puhelin: 310 70004

maria.sillanpaa(a)hel.fi

Oheismateriaali

1

Tuloslaskelmaennuste 1-2017

2

Rahoituslaskelmaennuste 1-2017

3

Investointien ennuste 1-2017

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 9500

Läkkisepäntie 23

+358 9 310 2700

0201256-6

800011-396002

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 62

Faksi

 

Alvnro

palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi

http://www.palmia.fi

+358 9 310 27111

 

FI02012566

 

 

 


Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

2/2017

1 (14)

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk

 

 

 

 

Tj/3

 

27.04.2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 8

Oikaisuvaatimus Palvelukeskus, paikannusrannekeiden hankinta ja ylläpito päätökseen

HEL 2017-002561 T 02 08 01 00

Päätös

Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti esityslistalla mainituin perustein

- oikaista puhelin- ja hyvinvointipalvelujen yksikönjohtajan 28.3.2017 § 2 hankintapäätöstä siltä osin kuin siinä on hylätty Bryomin (QRID Oy) tarjous osatarjouksena. Muilta osin hankintaoikaisuvaatimus hylätään eikä hankintapäätöstä muutoin muuteta.

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Lisätiedot

Antti Virtanen, logistiikkapäällikkö, puhelin: 09 310 27969

antti.virtanen(a)hel.fi

Muutoksenhaku

Muutoksenhaku hankintaoikaisupäätökseen

Päätösehdotus

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Tiivistelmä

Hankintapäätös on lähetetty oikaisuvaatimuksen tekijälle 29.3.2017 ja oikaisuvaatimus on jätetty hankintayksikölle 7.4.2017. Näin ollen oikaisuvaatimus on jätetty oikaisuohjeessa mainitussa määräajassa siinä mainittuun viranomaistahoon.

Bryon (QRID Oy) jätti yksikönjohtajan hankintapäätöksestä (28.3.2017 §2) oikaisuvaatimuksen koskien hankintaa paikannusrannekkeista ja ylläpitopalvelusta (HEL 2017-002561 T 02 08 01 00).

Bryon (QRID Oy) pyytää, että hankintapäätös kumotaan siltä osin kuin yhtiön tarjous on hylätty osatarjouksena ja että tarjouskilpailun voittaneen Healthoperator ltd:n tarjous hylätään oikaisuvaatimuksessa mainituin perustein.

Oikaisuvaatimus ja vaatimuksen perustelut

Bryom (QRID Oy) on esittänyt tarjouksensa hylkäämisen kumoamista seuraavin perusteluin:
Vaatimus 1: Tarjouksena hylkääminen osatarjouksena
Yhtiö katsoo, että hankintapäätös on virheellinen, koska hylkääminen osatarjouksena perustuu tukiasemien hinnan puuttumiseen.

Yhtiö katsoo, ettei tarjousta olisi tullut hylätä osatarjouksena, koska tukiasemaa ei vaadittu sisältyvän ratkaisuun vaan oli ehdollinen, mikäli ratkaisu sitä vaatisi. Bryomin ratkaisu ei tarvitse tukiasemaa kommunikointiin verkon kanssa asiakkaan ollessa kotona.

Vaatimus 2: Healthoperator ltd:n tarjouksen hylkääminen

Bryomin (QRID Oy) mukaan päätelaite tarvitsee liittymän, jotta se voisi toimia kodin ulkopuolella (puhe ja datatoiminnot). Liittymää ei ole mahdollista saada Suomessa Healthoperator ltd:n tarjoamalla hinnalla (0,0000025 €/ laite). Bryom (QRID Oy) katsoo, Healthoperator ltd on jyvittänyt suurimman osan liittymän kustannuksista laitteiden hintoihin, vaikka liittymän kustannukset olisi tullut ilmoittaa tarjouksessa tarjouspyynnön mukaisesti muussa kuin laitekohdassa.

Esittelijän perustelut

Vaatimus 1: Tarjouksen hylkääminen osatarjouksena

Hankintayksikkö on hylännyt osatarjouksina sekä Bryom (QRID Oy):n että Haltian Products Oy:n tarjoukset, sijoilta kolme ja neljä. Hankintailmoituksessa on ilmoitettu, ettei osatarjouksia hyväksytä, mutta palvelukuvauksessa on maininta jossa todetaan: ”Kommunikointi verkkoon sekä paikannus päätelaitteen ja asiakkaan ollessa kotona sisätiloissa voi tapahtua tukiaseman avulla/kautta.”

Esittelijä esittää, että Johtokunta oikaisee hankintayksikön hankintapäätöstä tämän kohdan osaltaan ja ottaa vertailuun Bryom (QRID Oy):n ja Haltian Products Oy:n tarjoukset. Näin tarkennettuna tarjousten oikaistussa vertailutaulukossa tämä ei kuitenkaan vaikuta lopulliseen tulokseen.

Vaatimus 2: Healthoperator ltd:n tarjouksen hylkäämisvaatimus

Tarjouspyynnön liitteessä 2, tarjouslomake on tiedusteltu tarjoajilta kahta eri kokonaisuutta erilaisin painoarvoin (40/60), joiden yhteisvaikutuksella on muodostettu lopullinen kokonaispisteytys. Osiot 1-5 muodostivat tarjouspyynnössä 40 pistettä ja osio 6 muodosti 60 pistettä. Kaikilla tarjoajilla on ollut mahdollisuus sisällyttää osion 6 kustannukset (enintään 60 pistettä) muille positioille 1-5 (enintään 40 pistettä), jolla on voinut vaikuttaa kokonaispisteytykseen.

Edellä mainituilla perusteilla kaikki saapuneet tarjoukset ovat tarjouspyynnön mukaisia, joten Bryom (QRID Oy):n oikaisuvaatimus vaatimus 2:n osalta tulee hylätä

Hankintayksikkö on tiedustellut selvitystä Healthoperator ltd:ltä sen tarjouksen osion 6 kustannusrakenteesta ja toteuttamisesta. Healthoperator ltd on ilmoittanut sisällyttäneensä nämä kulut koko tarjouksensa muihin osioihin.

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Lisätiedot

Antti Virtanen, logistiikkapäällikkö, puhelin: 09 310 27969

antti.virtanen(a)hel.fi

Muutoksenhaku

Muutoksenhaku hankintapäätökseen, Palvelukeskuksen johtokunta

Päätöshistoria

Palvelukeskus Puhelin- ja hyvinvointipalvelut Yksikönjohtaja 28.03.2017 § 2

HEL 2017-002561 T 02 08 01 00

Päätös

Yksikönjohtaja päätti tarjouskilpailun jälkeen solmia hankintasopimuksen kokonaishinnaltaan edullisimman tarjoajan Healthoperator Ltd Oy kanssa. Hankinnan arvo on n. 116 000 euroa (alv 0 %)

Palvelukeskus Helsinki julkaisi kansallisen hankintailmoituksen 2.3.2017. Tarjousaika sulkeutui 17.3.2017 klo 12.00, johon mennessä saapui viisi (5) erillistä tarjousta.

Bryom (QRID Oy)
Everon Oy
Haltian Products Oy
Healthoperator ltd
Tunstall Oy

Hankintailmoituksen hankintamenettely-kohdassa todettiin ettei osatarjouksia hyväksytä, joten saapuneista tarjouksista hylättiin Bryom (QRID Oy) ja Haltian Products Oy:n tarjoukset.

Päätöksen liitteenä yhteenveto annetuista tarjouksista, tarjousten avauspöytäkirja ja muutoksenhakuohjeistus.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveysviraston kotihoito ostaa palveluna puhelin- ja hyvinvointipalveluista paikannusrannekkeita kotihoidon muistisairaille asiakkaille.

Lisätiedot

Antti Virtanen, logistiikkapäällikkö, puhelin: 040 173 5868

antti.virtanen(a)hel.fi

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 9500

Läkkisepäntie 23

+358 9 310 2700

0201256-6

800011-396002

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 62

Faksi

 

Alvnro

palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi

http://www.palmia.fi

+358 9 310 27111

 

FI02012566

 

 

 


Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

2/2017

1 (14)

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk

 

 

 

 

Tj/4

 

27.04.2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 9

Palvelukeskuksen  viranhaltijoiden päätösten seuraaminen

Päätös

Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti, ettei se ota käsiteltäväkseen seuraavien viranomaisten 1.3.-28.3.2017 tekemiä päätöksiä:

Asiakkuudet-yksikön yksikonjohtaja

6.3.2017 § 2

Puhelin- ja hyvinvointipalvelujen yksikönjohtaja

28.3.2017 § 2 

Monipalvelujen yksikönjohtaja

25.4.2017 § 2

 

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

Päätösehdotus

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 9500

Läkkisepäntie 23

+358 9 310 2700

0201256-6

800011-396002

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 62

Faksi

 

Alvnro

palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi

http://www.palmia.fi

+358 9 310 27111

 

FI02012566

 

 

 


Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

2/2017

1 (14)

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk

 

 

 

 

Tj/5

 

27.04.2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 10

Ilmoitusasiat

Päätös

Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti merkitä tiedoksi:

- Kunta10-tulosten analyysi.

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

Päätösehdotus

Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päättää merkitä tiedoksi

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 9500

Läkkisepäntie 23

+358 9 310 2700

0201256-6

800011-396002

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 62

Faksi

 

Alvnro

palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi

http://www.palmia.fi

+358 9 310 27111

 

FI02012566

 

 

 


Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

2/2017

1 (14)

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk

 

 

 

 

Tj/6

 

27.04.2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 11

Tämän kokouksen päätösten täytäntöönpano

Päätös

Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti, että tämän kokouksen päätökset voidaan panna täytäntöön ennen kuin ne ovat saaneet lainvoiman, ellei erikseen toisin ole päätetty tai myöhemmin päätetä.

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

Päätösehdotus

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Esittelijä

Yksikönjohtaja

Anne Koskinen

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 9500

Läkkisepäntie 23

+358 9 310 2700

0201256-6

800011-396002

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 62

Faksi

 

Alvnro

palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi

http://www.palmia.fi

+358 9 310 27111

 

FI02012566

 

 

 


Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

2/2017

1 (14)

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk

 

 

 

 

 

 

27.04.2017

 

 

 

 

 

 

 

 

MUUTOKSENHAKUOHJEET

1

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Pöytäkirjan 6, 7, 9, 10 ja 11 §:t.

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 91 §

2

VALITUSOSOITUS

Pöytäkirjan 8 §.

Mikäli hankintaoikaisuvaatimuksen johdosta hankintapäätöstä muutetaan, on asianosaisella oikeus valittaa päätöksestä markkinaoikeudelle.

Valitusaika

Valitus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.

Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Valitusviranomainen

Valitus tehdään markkinaoikeudelle.

Markkinaoikeuden asiointiosoite on seuraava:

Postiosoite:

Radanrakentajantie 5

 

00520 HELSINKI

Sähköpostiosoite:

markkinaoikeus@oikeus.fi

Faksinumero:

029 56 43314

Käyntiosoite:

Radanrakentajantie 5

Puhelinnumero:

029 56 43300

 

Valituksen muoto ja sisältö

Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava

        päätös, johon haetaan muutosta

        miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi

        perusteet, joilla muutosta vaaditaan.

Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.

Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.

Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Valitukseen on liitettävä

        päätös, johon haetaan muutosta valittamalla, alkuperäisenä tai jäljennöksenä

        todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta

        asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.

Ilmoitus valituksen tekemisestä hankintayksikölle

Valittajan tai hänen edustajansa on ilmoitettava kirjallisesti hankintayksikölle asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Ilmoitus on toimitettava viimeistään silloin, kun hankintaa koskeva valitus toimitetaan markkinaoikeudelle.

Ilmoitus on tehtävä osoitteeseen:

Sähköpostiosoite:

helsinki.kirjaamo@hel.fi

Postiosoite:

PL 10

 

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Faksinumero:

(09) 655 783

Käyntiosoite:

Pohjoisesplanadi 11-13

Puhelinnumero:

(09) 310 13700

 

Oikeudenkäyntimaksu

Markkinaoikeus perii asian käsittelystä maksua 2000 euroa, jos hankinnan arvo on alle 1 miljoona euroa; 4000 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 1 miljoona euroa ja alle 10 miljoonaa euroa; ja 6000 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 10 miljoonaa euroa.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sähköpostiosoite:

helsinki.kirjaamo@hel.fi

Postiosoite:

PL 10

 

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Faksinumero:

(09) 655 783

Käyntiosoite:

Pohjoisesplanadi 11-13

Puhelinnumero:

(09) 310 13700

 

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.


 

Palvelukeskus-liikelaitoksen jk

 

 

 

Karita Toijonen

puheenjohtaja

 

 

 

 

Risto Paavola

pöytäkirjanpitäjä

 

 

Pöytäkirja tarkastettu

 

 

 

Samuli Vapaasalo

Anu Suoranta

 

Asiakirja on sähköisesti allekirjoitettu.

 

Pöytäkirja on pidetty yleisesti nähtävänä Helsingin kaupungin kirjaamossa (Pohjoisesplanadi 11-13) 19.05.2017.

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 9500

Läkkisepäntie 23

+358 9 310 2700

0201256-6

800011-396002

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 62

Faksi

 

Alvnro

palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi

http://www.palmia.fi

+358 9 310 27111

 

FI02012566