Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 2/2017 |
|
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk |
|
| |
|
|
| |
| 27.04.2017 |
| |
|
|
| |
|
|
| |
Kokousaika | 27.04.2017 15:00 - 16:28 |
|
|
Kokouspaikka | Pakkalantie 30, Vantaa kokoustila 3 krs |
Läsnä
Jäsenet
Toijonen, Karita | puheenjohtaja |
Mattila, Jukka |
|
Suoranta, Anu |
|
Vapaasalo, Samuli |
|
Yang, Erlin |
|
Muut
Koskinen, Anne | yksikönjohtaja |
Koskinen, Jenni | johdon assistentti |
Paavola, Risto | tietohallintopäällikkö |
Sillanpää, Maria | talouspäällikkö |
Jacobsson, Merja | HR-suunnittelija |
Puheenjohtaja
Karita Toijonen | 6-11 § |
Esittelijät
Anne Koskinen | vs toimitusjohtaja |
Pöytäkirjanpitäjä
Risto Paavola | tietohallintopäällikkö |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Läkkisepäntie 23 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | 800011-396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 62 | Faksi |
| Alvnro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.palmia.fi | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
| |||
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 2/2017 |
|
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk |
|
| |
|
|
| |
| 27.04.2017 |
| |
|
|
| |
|
|
| |
§ | Asia |
|
6 | Tj/1 | Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen sekä pöytäkirjan tarkastajien valinta |
7 | Tj/2 | Palvelukeskus-liikelaitoksen talousarvioennusteet 2017 |
8 | Tj/3 | Oikaisuvaatimus Palvelukeskus, paikannusrannekeiden hankinta ja ylläpito päätökseen |
9 | Tj/4 | Palvelukeskuksen viranhaltijoiden päätösten seuraaminen |
10 | Tj/5 | Ilmoitusasiat |
11 | Tj/6 | Tämän kokouksen päätösten täytäntöönpano |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Läkkisepäntie 23 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | 800011-396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 62 | Faksi |
| Alvnro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.palmia.fi | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
| |||
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 2/2017 | 1 (14) |
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk |
|
| |
|
| Tj/1 | |
| 27.04.2017 |
| |
|
|
| |
|
|
| |
§ 6
Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen sekä pöytäkirjan tarkastajien valinta
Päätös
Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti todeta kokouksen laillisesti koolle kutsutuksi ja päätösvaltaiseksi. Samalla palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti valita pöytäkirjantarkastajiksi jäsenet Vapaasalo Samuli ja Yang Erlin sekä varatarkastajiksi jäsenet Mattila Jukka ja Suoranta Anu.
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Päätösehdotus
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk päättää todeta kokouksen laillisesti koolle kutsutuksi ja päätösvaltaiseksi. Samalla palvelukeskus-liikelaitoksen jk päättää valita pöytäkirjantarkastajiksi jäsenet ja sekä varatarkastajiksi jäsenet ja .
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Läkkisepäntie 23 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | 800011-396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 62 | Faksi |
| Alvnro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.palmia.fi | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
| |||
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 2/2017 | 1 (14) |
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk |
|
| |
|
| Tj/2 | |
| 27.04.2017 |
| |
|
|
| |
|
|
| |
§ 7
Palvelukeskus-liikelaitoksen talousarvioennusteet 2017
HEL 2017-004784 T 02 02 01
Päätös
Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti merkitä tiedoksi ja hyväksyä Helsingin kaupungin palvelukeskus-liikelaitoksen vuoden 2017 ennusteen 1/2017.
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Lisätiedot
Maria Sillanpää, talouspäällikkö, puhelin: 310 70004
maria.sillanpaa(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Päätösehdotus
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Esittelijän perustelut
Esityslistan liitteenä on palvelukeskus-liikelaitoksen vuoden 2017 ennuste 1/2017.
Ennusteen 1/2017 mukaan tilikauden ylijäämäksi muodostuu 3,791 milj. euroa, joka on 1,633 milj. eroa alle tulosbudjetin. Kaupunginvaltuuston hyväksymä talousarvion mukainen tilikauden ylijäämä on 3,715 milj. euroa.
Sitovana toiminnallisena tavoitteena on asiakastyytyväisyys 3,5 (asteikolla 1-5). Toteutunut asiakastyytyväisyys mitataan loppuvuoden 2017 aikana.
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Lisätiedot
Maria Sillanpää, talouspäällikkö, puhelin: 310 70004
maria.sillanpaa(a)hel.fi
Oheismateriaali
1 | Tuloslaskelmaennuste 1-2017 |
2 | Rahoituslaskelmaennuste 1-2017 |
3 | Investointien ennuste 1-2017 |
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Läkkisepäntie 23 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | 800011-396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 62 | Faksi |
| Alvnro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.palmia.fi | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
| |||
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 2/2017 | 1 (14) |
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk |
|
| |
|
| Tj/3 | |
| 27.04.2017 |
| |
|
|
| |
|
|
| |
§ 8
Oikaisuvaatimus Palvelukeskus, paikannusrannekeiden hankinta ja ylläpito päätökseen
HEL 2017-002561 T 02 08 01 00
Päätös
Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti esityslistalla mainituin perustein
- oikaista puhelin- ja hyvinvointipalvelujen yksikönjohtajan 28.3.2017 § 2 hankintapäätöstä siltä osin kuin siinä on hylätty Bryomin (QRID Oy) tarjous osatarjouksena. Muilta osin hankintaoikaisuvaatimus hylätään eikä hankintapäätöstä muutoin muuteta.
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Lisätiedot
Antti Virtanen, logistiikkapäällikkö, puhelin: 09 310 27969
antti.virtanen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintaoikaisupäätökseen |
Päätösehdotus
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Tiivistelmä
Hankintapäätös on lähetetty oikaisuvaatimuksen tekijälle 29.3.2017 ja oikaisuvaatimus on jätetty hankintayksikölle 7.4.2017. Näin ollen oikaisuvaatimus on jätetty oikaisuohjeessa mainitussa määräajassa siinä mainittuun viranomaistahoon.
Bryon (QRID Oy) jätti yksikönjohtajan hankintapäätöksestä (28.3.2017 §2) oikaisuvaatimuksen koskien hankintaa paikannusrannekkeista ja ylläpitopalvelusta (HEL 2017-002561 T 02 08 01 00).
Bryon (QRID Oy) pyytää, että hankintapäätös kumotaan siltä osin kuin yhtiön tarjous on hylätty osatarjouksena ja että tarjouskilpailun voittaneen Healthoperator ltd:n tarjous hylätään oikaisuvaatimuksessa mainituin perustein.
Oikaisuvaatimus ja vaatimuksen perustelut
Bryom (QRID Oy) on esittänyt tarjouksensa hylkäämisen kumoamista seuraavin perusteluin:
Vaatimus 1: Tarjouksena hylkääminen osatarjouksena
Yhtiö katsoo, että hankintapäätös on virheellinen, koska hylkääminen osatarjouksena perustuu tukiasemien hinnan puuttumiseen.
Yhtiö katsoo, ettei tarjousta olisi tullut hylätä osatarjouksena, koska tukiasemaa ei vaadittu sisältyvän ratkaisuun vaan oli ehdollinen, mikäli ratkaisu sitä vaatisi. Bryomin ratkaisu ei tarvitse tukiasemaa kommunikointiin verkon kanssa asiakkaan ollessa kotona.
Vaatimus 2: Healthoperator ltd:n tarjouksen hylkääminen
Bryomin (QRID Oy) mukaan päätelaite tarvitsee liittymän, jotta se voisi toimia kodin ulkopuolella (puhe ja datatoiminnot). Liittymää ei ole mahdollista saada Suomessa Healthoperator ltd:n tarjoamalla hinnalla (0,0000025 €/ laite). Bryom (QRID Oy) katsoo, Healthoperator ltd on jyvittänyt suurimman osan liittymän kustannuksista laitteiden hintoihin, vaikka liittymän kustannukset olisi tullut ilmoittaa tarjouksessa tarjouspyynnön mukaisesti muussa kuin laitekohdassa.
Esittelijän perustelut
Vaatimus 1: Tarjouksen hylkääminen osatarjouksena
Hankintayksikkö on hylännyt osatarjouksina sekä Bryom (QRID Oy):n että Haltian Products Oy:n tarjoukset, sijoilta kolme ja neljä. Hankintailmoituksessa on ilmoitettu, ettei osatarjouksia hyväksytä, mutta palvelukuvauksessa on maininta jossa todetaan: ”Kommunikointi verkkoon sekä paikannus päätelaitteen ja asiakkaan ollessa kotona sisätiloissa voi tapahtua tukiaseman avulla/kautta.”
Esittelijä esittää, että Johtokunta oikaisee hankintayksikön hankintapäätöstä tämän kohdan osaltaan ja ottaa vertailuun Bryom (QRID Oy):n ja Haltian Products Oy:n tarjoukset. Näin tarkennettuna tarjousten oikaistussa vertailutaulukossa tämä ei kuitenkaan vaikuta lopulliseen tulokseen.
Vaatimus 2: Healthoperator ltd:n tarjouksen hylkäämisvaatimus
Tarjouspyynnön liitteessä 2, tarjouslomake on tiedusteltu tarjoajilta kahta eri kokonaisuutta erilaisin painoarvoin (40/60), joiden yhteisvaikutuksella on muodostettu lopullinen kokonaispisteytys. Osiot 1-5 muodostivat tarjouspyynnössä 40 pistettä ja osio 6 muodosti 60 pistettä. Kaikilla tarjoajilla on ollut mahdollisuus sisällyttää osion 6 kustannukset (enintään 60 pistettä) muille positioille 1-5 (enintään 40 pistettä), jolla on voinut vaikuttaa kokonaispisteytykseen.
Edellä mainituilla perusteilla kaikki saapuneet tarjoukset ovat tarjouspyynnön mukaisia, joten Bryom (QRID Oy):n oikaisuvaatimus vaatimus 2:n osalta tulee hylätä
Hankintayksikkö on tiedustellut selvitystä Healthoperator ltd:ltä sen tarjouksen osion 6 kustannusrakenteesta ja toteuttamisesta. Healthoperator ltd on ilmoittanut sisällyttäneensä nämä kulut koko tarjouksensa muihin osioihin.
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Lisätiedot
Antti Virtanen, logistiikkapäällikkö, puhelin: 09 310 27969
antti.virtanen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, Palvelukeskuksen johtokunta |
Päätöshistoria
Palvelukeskus Puhelin- ja hyvinvointipalvelut Yksikönjohtaja 28.03.2017 § 2
HEL 2017-002561 T 02 08 01 00
Päätös
Yksikönjohtaja päätti tarjouskilpailun jälkeen solmia hankintasopimuksen kokonaishinnaltaan edullisimman tarjoajan Healthoperator Ltd Oy kanssa. Hankinnan arvo on n. 116 000 euroa (alv 0 %)
Palvelukeskus Helsinki julkaisi kansallisen hankintailmoituksen 2.3.2017. Tarjousaika sulkeutui 17.3.2017 klo 12.00, johon mennessä saapui viisi (5) erillistä tarjousta.
Bryom (QRID Oy)
Everon Oy
Haltian Products Oy
Healthoperator ltd
Tunstall Oy
Hankintailmoituksen hankintamenettely-kohdassa todettiin ettei osatarjouksia hyväksytä, joten saapuneista tarjouksista hylättiin Bryom (QRID Oy) ja Haltian Products Oy:n tarjoukset.
Päätöksen liitteenä yhteenveto annetuista tarjouksista, tarjousten avauspöytäkirja ja muutoksenhakuohjeistus.
Päätöksen perustelut
Sosiaali- ja terveysviraston kotihoito ostaa palveluna puhelin- ja hyvinvointipalveluista paikannusrannekkeita kotihoidon muistisairaille asiakkaille.
Lisätiedot
Antti Virtanen, logistiikkapäällikkö, puhelin: 040 173 5868
antti.virtanen(a)hel.fi
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Läkkisepäntie 23 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | 800011-396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 62 | Faksi |
| Alvnro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.palmia.fi | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
| |||
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 2/2017 | 1 (14) |
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk |
|
| |
|
| Tj/4 | |
| 27.04.2017 |
| |
|
|
| |
|
|
| |
§ 9
Palvelukeskuksen viranhaltijoiden päätösten seuraaminen
Päätös
Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti, ettei se ota käsiteltäväkseen seuraavien viranomaisten 1.3.-28.3.2017 tekemiä päätöksiä:
Asiakkuudet-yksikön yksikonjohtaja | 6.3.2017 § 2 |
Puhelin- ja hyvinvointipalvelujen yksikönjohtaja | 28.3.2017 § 2 |
Monipalvelujen yksikönjohtaja | 25.4.2017 § 2 |
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Päätösehdotus
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Läkkisepäntie 23 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | 800011-396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 62 | Faksi |
| Alvnro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.palmia.fi | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
| |||
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 2/2017 | 1 (14) |
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk |
|
| |
|
| Tj/5 | |
| 27.04.2017 |
| |
|
|
| |
|
|
| |
§ 10
Ilmoitusasiat
Päätös
Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti merkitä tiedoksi:
- Kunta10-tulosten analyysi.
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Päätösehdotus
Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päättää merkitä tiedoksi
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Läkkisepäntie 23 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | 800011-396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 62 | Faksi |
| Alvnro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.palmia.fi | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
| |||
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 2/2017 | 1 (14) |
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk |
|
| |
|
| Tj/6 | |
| 27.04.2017 |
| |
|
|
| |
|
|
| |
§ 11
Tämän kokouksen päätösten täytäntöönpano
Päätös
Palvelukeskus-liikelaitoksen johtokunta päätti, että tämän kokouksen päätökset voidaan panna täytäntöön ennen kuin ne ovat saaneet lainvoiman, ellei erikseen toisin ole päätetty tai myöhemmin päätetä.
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Päätösehdotus
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Esittelijä
Yksikönjohtaja
Anne Koskinen
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Läkkisepäntie 23 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | 800011-396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 62 | Faksi |
| Alvnro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.palmia.fi | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
| |||
Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 2/2017 | 1 (14) |
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk |
|
| |
|
|
| |
| 27.04.2017 |
| |
|
|
| |
|
|
| |
MUUTOKSENHAKUOHJEET
1
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Pöytäkirjan 6, 7, 9, 10 ja 11 §:t.
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 91 §
2
VALITUSOSOITUS
Pöytäkirjan 8 §.
Mikäli hankintaoikaisuvaatimuksen johdosta hankintapäätöstä muutetaan, on asianosaisella oikeus valittaa päätöksestä markkinaoikeudelle.
Valitusaika
Valitus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Valitusviranomainen
Valitus tehdään markkinaoikeudelle.
Markkinaoikeuden asiointiosoite on seuraava:
Postiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
| 00520 HELSINKI |
Sähköpostiosoite: | markkinaoikeus@oikeus.fi |
Faksinumero: | 029 56 43314 |
Käyntiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
Puhelinnumero: | 029 56 43300 |
Valituksen muoto ja sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava
päätös, johon haetaan muutosta
miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
perusteet, joilla muutosta vaaditaan.
Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.
Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Valitukseen on liitettävä
päätös, johon haetaan muutosta valittamalla, alkuperäisenä tai jäljennöksenä
todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta
asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Ilmoitus valituksen tekemisestä hankintayksikölle
Valittajan tai hänen edustajansa on ilmoitettava kirjallisesti hankintayksikölle asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Ilmoitus on toimitettava viimeistään silloin, kun hankintaa koskeva valitus toimitetaan markkinaoikeudelle.
Ilmoitus on tehtävä osoitteeseen:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
| 00099 HELSINGIN KAUPUNKI |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Oikeudenkäyntimaksu
Markkinaoikeus perii asian käsittelystä maksua 2000 euroa, jos hankinnan arvo on alle 1 miljoona euroa; 4000 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 1 miljoona euroa ja alle 10 miljoonaa euroa; ja 6000 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 10 miljoonaa euroa.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
| 00099 HELSINGIN KAUPUNKI |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Palvelukeskus-liikelaitoksen jk
|
|
Karita Toijonen puheenjohtaja |
|
|
|
Risto Paavola pöytäkirjanpitäjä |
|
Pöytäkirja tarkastettu
|
|
Samuli Vapaasalo | Anu Suoranta |
Asiakirja on sähköisesti allekirjoitettu.
Pöytäkirja on pidetty yleisesti nähtävänä Helsingin kaupungin kirjaamossa (Pohjoisesplanadi 11-13) 19.05.2017.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Läkkisepäntie 23 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | 800011-396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 62 | Faksi |
| Alvnro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.palmia.fi | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
| |||