Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 6/2019 | 1 (2) |
Taloushallintopalveluliikelaitoksen johtokunta |
|
| |
|
| Asia/2 | |
| 13.12.2019 |
| |
|
|
| |
|
|
|
§ 22
Taloushallintopalveluliikelaitos vuoden 2019 talousarvion toteutumaton sitova toiminnallinen tavoite
HEL 2019-012230 T 02 02 01
Päätös
Taloushallintopalveluliikelaitoksen johtokunta päätti merkitä tiedoksi taloushallintopalveluliikelaitoksen selvityksen toteutumatta jääneestä sitovasta toiminnallisesta tavoitteesta vuonna 2019 ja lähettää sen tiedoksi kaupunginhallitukselle.
Esittelijä
toimitusjohtaja
Tuija Kuivalainen
Lisätiedot
Kaisa Okkeri, talouspäällikkö, puhelin: 310 25106
kaisa.okkeri(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Päätösehdotus
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Esittelijän perustelut
Kaupunginhallituksen vahvistaman vuoden 2019 talousarvion noudattamisohjeiden mukaan lauta- tai johtokunnan on annettava selvitys toteutumatta jääneistä sitovista tavoitteista siten, että selvitykset voidaan käsitellä kaupunginvaltuustossa ennen tilinpäätöksen allekirjoittamista kaupunginhallituksessa.
Kaupunginvaltuustossa hyväksytyssä vuoden 2019 talousarviossa taloushallintopalveluliikelaitoksen sitovaksi toiminnalliseksi tavoitteeksi asetettiin seuraavanlainen mittari, joka ei toteutunut.
Taloushallintopalveluliikelaitoksen asiakastyytyväisyys on 3,85
Taloushallintopalveluliikelaitosten asiakkaille, sekä kuntalaisille että asiakasorganisaatioille loka-marraskuussa toteutetun asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan taloushallintopalveluliikelaitoksen vuoden 2019 asiakastyytyväisyyden kokonaisarvosana on 3,61. Näin ollen sitovaa toiminnan tavoitetta ei saavutettu.
Taloushallintopalveluliikelaitoksen asiakastyytyväisyystutkimus uudistettiin vuodelle 2019. Asiakaskyselyn uudistamisen tavoitteena oli saada täsmällisempää ja paremmin hyödynnettävissä olevaa tietoa johtamisen tueksi ja asiakaspalvelun kehittämiseksi.
Kyselytutkimuksen rakenne uudistui niin paljon, että tuloksia ei voi suoraan pitää vertailukelpoisina suhteessa edellisen vuoden tuloksiin. Tämä osaltaan selittää myös kokonaistyytyväisyyslukeman laskua.
Merkittävin muutos entiseen oli se, että uudistetussa kyselyssä arvioitiin liikelaitoksen ydinpalvelujen eli palkanlaskennan, laskutuksen, ostolaskujen ja kirjanpidon toimintaa ja onnistumista.
Aiempina vuosina volyymeiltään pienet palvelut ovat tyytyväisyyslukemassa saaneet kokoonsa nähden suhteettoman suuren painoarvon. Vuoden 2019 kyselyssä keskityttiin palvelukokonaisuuksiin, lisäksi
vastaajien oli mahdollista antaa entistä enemmän vapaata palautetta, jota taloushallintopalveluliikelaitos hyödyntää palvelujensa kehittämisen pohjana. Avointen vastausten perusteella päästään paremmin käsiksi myös toimiala/liikelaitos/virastokohtaisiin kehittämiskohteisiin.
Uudistetussa kyselyssä vastausprosentti oli 33,8 % ja vastaajien määrä ennätyskorkea eli yhteensä 1238.
Esittelijä
toimitusjohtaja
Tuija Kuivalainen
Lisätiedot
Kaisa Okkeri, talouspäällikkö, puhelin: 310 25106
kaisa.okkeri(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Tiedoksi
Kaupunginkanslia
Taloushallintopalveluliikelaitos
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 230 | Sörnäisten rantatie 27 A | +358 9 310 2500 | 0201256-6 | FI0680001200062637 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 50 | Faksi |
| Alv.nro |
talpa@hel.fi | http://www.hel.fi/talpa | +358 9 310 25110 |
| FI02012566 |
|
|